De idyllische eilanden van Halong Bay

18 december 2017 - Cat Ba Island, Vietnam

Vandaag een dagje varen dus, een tocht van een hele dag die ons de mooiste eilanden  en rotsformaties van Halong Bay zou laten zien.  Wereldberoemd door de vele films die hier zijn opgenomen, zoals bv de laatste Kingkong film.  Om 7u50 moesten we aan het Full Moon P Hotel zijn om daar de bus op te stappen richting haven.  Na een ritje van 5min konden we aan boord gaan van een schipje met onderaan een met glas gesloten gedeelte en bovenaan het open dek.  Uit ervaring wisten we dat het op zee best koud kan zijn als er een koude wind staat, dus hadden we terug onze fleece en donsjas mee, wat hier al meer een gewoonte begint te worden dan een uitzondering.
En gelijk hadden we, we waren nog maar even vertrokken en de jeugd die in topje en short op het dek stond kwam gauw naar binnen om een laagje bij aan te trekken.  Van dat snorkelen en zwemmen zou niet veel in huis komen vandaag.
We vaarden door een doolhof van honderden prachtige eilandjes met grille vormen en prachtige strandjes.  Na een uurtje gingen we aan land op Monkey Island waar we een pittige klim deden naar de top van een rots om van de mooie vergezichten te genieten.  Terug beneden op het strand dat helemaal uit de wind lag konden we voor de eerste keer in dagen eens lekker genieten van de zonnewarmte, zalig gewoon.
Na nog een uurtje varen hadden we de mogelijkheid om te gaan kayakken rond 1 van de eilandjes, maar door de ijzige wind die er stond hebben we daarvoor gepast. We zochten een plekje uit de wind op het dek en genoten dan nog maar een uurtje van de zon en de prachtige uitzichten.  Toen iedereen terug was van het kayakken werd een lekkere maaltijd geserveerd.
In de namiddag werd nog voor anker gegaan in

1. Jeff en Shari:
    18 december 2017
    Wow seg! die boottocht lijkt me super. Jammer dat jullie het water niet in konden maarja, daar was misschien ook geen behoefte aan. Allee, op naar de volgende dag!
  2. Josiane:
    18 december 2017
    Dat was wel een heel mooie dag zo te zien. Prachtig gewoon. Ben echt wel een beetje (gezond) jaloers. Als jullie weer thuis zijn moet je eens uitleggen wat díe hutjes met rare constructies zijn (aquacultuur? ). Wensen jullie nog veel zulke mooie dagen !
  3. Mario:
    18 december 2017
    Zoveel natuurpracht. Er zijn geen woorden genoeg om dit te beschrijven.
    Dit zal een onuitwisbare herinnering blijven voor jullie.
  4. Diane Nelissen:
    19 december 2017