Naar het noorden

12 december 2017 - Hanoi, Vietnam

Het was vroeg dag, want vandaag stond de doorreis naar Hanoi op het programma.  Om 11u hadden we onze vlucht, dus moesten we reeds om 8u vertrekken richting luchthaven, rekening houdende met het helse verkeer in de stad.  Onze eerste indrukken van Vietnam zijn anders dan die van Thailand.  Het eerste dat opvalt is dat alles veel properder en veel gestructureerder is, en dat de levensstandaard hier duidelijk hoger ligt. Ook de in het oog springende gouden tempels zijn hier niet te bespeuren. Waarschijnlijk wordt het geld hier in het "communistisch" Vietnam iets beter besteed aan de gemeenschap in plaats van aan de bling bling tempels.

Onze vlucht vertrok uiteindelijk om 12u, naar vietnamese normen netjes op tijd.  Toen we rond 15u het vliegtuig verlieten volgde onze 2de shock van de reis... maar dan wel een koudeshock.  Het was hier maar eventjes 25 graden kouder dan in Ho Chi Minh!!!  Nu werd het ons duidelijk waarom al die Vietnamezen jassen aan hadden in het vliegtuig.  In de aankomsthal hebben we dan maar vlug onze rugzakken opengemaakt om onze fleece en jas aan te doen.

Ons hotelletje in Hanoi is heeeel basic en niet echt proper te noemen, maar dat is niet erg, want morgennamiddag trekken we al verder naar Sapa, de bergen in. Maar eerst gaan we nog de franse cultuur van Hanoi bekijken, want hier hebben de fransen tijdens hun overheersing echt een beetje Parijs willen namaken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Josiane:
    12 december 2017
    Mooie foto's en leuk verhaal. Als ik het lees voel ik me een beetje in een documentaire.
    En morgen de bergen in, zal nog kouder zijn. Brrrr
    Nog een goeie maaltijd en een prettige avond.
  2. Proost Chris:
    12 december 2017
    Meeslepend geschreven, het is of ik er zelf bij ben. Die manier van reizen is prachtig, elke dag de dingen op je laten afkomen en weer deel gaan uitmaken van de plaatselijke geschiedenis. Als mens ga je er door groeien! Warme groet van mij!
  3. Saskja:
    12 december 2017
    Leuk verhaal en mooie foto's 😘😍
  4. Jan Proost:
    12 december 2017
    Echt op avontuur wij morgen terug naar de zon 🌝💋💋💋