Van de regen naar... de regen!!

25 december 2017 - Dalat, Vietnam

Om 12u15 moeten we klaar staan voor de bus naar Dalat, dus deze voormiddag moeten we ons nog bezighouden , in deze stad om gauw te vergeten.  Ons kerstmaal gisterenavond was een flop, behalve het gerechtje van de Rudi. Een wandeling over de dijk was niet te doen vanwege de wind en de regen, dus waren we al vlug in onze hotelkamer en zijn om 23u gaan slapen.
De busrit naar Dalat gaat door de heuvels en zit vol van fantastische vergezichten... als je tenminste niet in de regen en de mist zit zoals wij.  Niks gezien dus, behalve verzakte wegen van de tyfonen die het land geteisterd hebben.  Eens aangekomen in Dalat één lichtpuntje, het fantastische hotelletje met suupervriendelijke bediening die we hier aantroffen.  Ondertussen zijn we op de hoogte gebracht van de naderende orkaan die vooral het zuiden van Vietnam gaat teisteren.  Wij zitten normaal in de veilige zone, maar brengt natuurlijk nog meer slecht weer met zich mee.  Volgende week zitten we wel volledig in het zuiden.  Laat ons hopen dat alles dan weer normaal is en dat we dan eindelijk van wat zon mogen genieten.
Maar we laten de moed niet zakken en gaan morgen op uitstap hier in de streek naar verschillende watervallen en farms die blijkbaar de moeite waard zijn.

1. Proost Chris:
    25 december 2017
    De factor weer zou beter kunnen heb ik de indruk, maar het hoort wel bij de klimaatzone waar je in zit natuurlijk. En het heeft als voordeel dat het dubbel genieten is wanneer ze dan aan het firmament verschijnt. 😉
  2. Josiane:
    25 december 2017
    Aiai, dat valt tegen he. Eergisteren op de wereldkaart lagen alleen Spanje en Portugal en Abudabi in de zon. Had al schrik van die typhoon die donderdag in de Fillipijnen lelijk huishield en nu op weg was naar het zuiden van Vietnam. Maar tegen volgende week zal hij hopelijk uitgeraast zijn. Jullie hebben in elk geval al veel plezier gehad aan de warme kleren en regenvestjes. Maak er het beste van en goede avond en nacht.
  3. Jan Proost:
    25 december 2017
    Het lijkt wel of jullie zitten daar in't regenseizoen, hopelijk slaat dat weer vlug om en is die storm uitgeraasd vooraleer hij in jullie toekomt, misschien zit je dan ook in een ander gebied, blijf in elk geval alert, neem geen risico's en zorg voor mekaar, hier in Calpe vandaag 20 gr.
    XOXO
  4. Mario:
    25 december 2017
    Mits een straaltje zon kunnen jullie misschien alle kleuren van de regenboog zien, zowel bij het bekijken van de watervallen als bij het aanschouwen van de regen-vallen.
    Dat kan ook heel mooi zijn!
  5. Jan Proost:
    26 december 2017
    Voorzichtig he en zorg voor mekaar 💚💜❤️