Rust in Mui Né

29 december 2017 - Mui Ne, Vietnam

Hier zijn we dan terug na een dagje absolute rust, dus ook op de blog.
We zijn hier vooral aan het genieten van het mooie weer en het strand, maar toch hebben we gisterennamiddag nog een uitstapje gemaakt met een jeep.  Toen ik de banden van de jeep bekeek vermoedde ik al dat er niet te veel off road zou gereden worden, en ik kreeg gelijk.  De jeep diende eigenlijk louter als taxi die ons op bepaalde mooie maar hypertoeristische plekken afzette.
De fairy stream was wel leuk, met de blote voeten in het water een riviertje volgen tot bij een watervalletje met een paar mooie "canyons" helemaal ingesneden in het zand.
De volgende stop was de "Red Sand Dune" waar je vooral 's avonds mooie zonsondergangen kunt bewonderen.  Mooi om even naar boven te klimmen.

Nadien ging de rit nog  naar de "White Sand Dunes", een soort sahara-achtig landschap die je met een quad of jeep kunt oprijden aan peperdure huurprijzen.  Dat vonden we een beetje te gek omdat er dan nog een begeleider mee reed op de quad en dus netjes moest doen wat hij zei, duidelijk niet ons ding dus.
's Avonds nog lekker een duikje genomen in de zee en het zwembad en dan een paar lekkere coctails gedronken op ons terrasje op het strand, eigenlijk gewoon lekker genieten.

Vandaag hebben we besloten om voor de hele dag scooters te huren om eens een ander stukje van de kust te zien, maar alles is hier volgebouwen, het ene resort naast het andere, zodat we eigenlijk zelfs geen stukje strand vonden om nog eens een verkoelende duik te nemen.  Naar het hagelwitte verlaten strand met azuurblauwe zee zijn we dus nog steeds op zoek.
Morgen vertrekken we met de bus naar Saigon, eigenlijk Ho Chi Minh, maar hier in het zuiden spreken ze liever over Saigon, zoals de stad vroeger heette voor het ééngemaakte Vietnam.  Daar hebben we een namiddag om voor elkaar een paar kleine surprises te kopen zodat we op 31dec toch een beetje oudjaar kunnen vieren.
Overmorgen moeten we dan om 6u 's morgens onze vlucht hebben naar Phu Quoc, het zuidelijkste eiland van Vietnam waar we onze nieuwjaarsduik gaan doen in het water van 28 graden, hahaha

1. Josiane:
    29 december 2017
    Dat beetje rust in de zon kon konden jullie wel goed gebruiken denk ik. Hier blijft het maar regenen en waaien en dat zal nog voor een week zijn. Dus geniet van de zon, laat ze jullie opwarmen tot diep van binnen, laat de vitamine D stromen en de spieren en gewrichten smeren.
    Maar toch opletten en bij elkaar blijven in Hanoi, want daar heb ik al rare dingen van gezien en gehoord.
    Toch nog een keer bedankt omdat jullie ons laten meegenieten. Goedenavond nog.
  2. Jan Proost:
    30 december 2017
    Het was weer een leuke dag voor jullie blij dat je er met zen allen van geniet hier heerlijk warm nu leuk als je zo het jaar kan afsluiten he geniet morgen van jullie feestje op de laatste dag 2017 👍👍👍🍷🍹🍾👄👄👄😎😍💜💚❤️
  3. Suzanne:
    31 december 2017
    Dat gaan we proberen. Het weer zit nu wel super 😍