Bergtrekking!!!!!!

15 december 2017 - Sa Pa, Vietnam

Onze trekking naar de verschillende etnische dorpen is een beetje misgelopen.  Het taalprobleem heeft hier parten gespeeld en het is dus een bergtrekking geworden, want achteraf bleek dat hier in deze vallei enkel het Black Mong volk leeft. Maar desondanks dat is het toch een superleuke dag geworden.
Om half 10 zijn we vertrokken met ons gidsvrouwtje voor een 6u durende trekking.  We waren de straat nog niet uit of we werden al vergezeld door nog 2 vrouwen met draagmanden op hun rug die ons de hele tocht zouden volgen.  Uiteindelijk werden die 2 er 4, en we vroegen ons al af met hoeveel fooi we hier uiteindelijk zouden vanaf geraken.
Net toen ik me begon af te vragen of we eigenlijk wel van de betonweg zouden afgaan sloegen we een klein lemen paadje in naar boven.  Dat zag er al iets avontuurlijker uit.  De tocht verliep van dan af via steile spiegelgladde modderpaadjes die zich kronkelden door de bamboebossen en opklommen naar de hogergelegen bergflanken van waar we doorlopend van de prachtige vergezichten konden genieten.  Rechtblijven was de boodschap op de natte ondergrond, en het was een spel van balanceren tussen rots en klei en een goede routekeuze te maken door de glibberige brij. Nu en dan liep het pad door een groep hutten en huisjes waar we wel een paar authentieke Mong figuren tegen kwamen.
Rond 15u30 waren we terug aan onze hutten, toch wel moe maar voldaan.
Vanavond nog een gezellig etentje met "the family" en morgen vroeg uit de veren, want dan moeten we tegen de avond In Hai Phong zijn.  We vertrekken hier met de bus vanuit Sa Pa naar Hanoi, en van daar uit is het nog niet duidelijk hoe we de laatste 120km gaan afleggen...spannend!!

1. Els:
    leuk zo'n reisblog,
    mooie foto's,
  2. Jan Proost:
    15 december 2017
    Zeer mooi en sportief proficiat zeker voor de vrouwtjes 👍👍👍👄👄👄
  3. Mario:
    15 december 2017
    Wel de voetjes vegen vooraleer jullie ergens binnengaan!
  4. Josiane:
    15 december 2017
    Wat een mooie (maar lastige) tocht. Echt mijn genre. Natasja zal toch wel moe geweest zijn. En al die mooie vergezichten. Prachtig! Geniet er nog van he mannen. En jullie bezorgen ons ook mooie momenten met het verhaal en de foto's. Bedankt daarvoor.
  5. Paul en Rosa:
    16 december 2017
    Het is echt een super blog en zeer interessante informatie
  6. Erna Puts:
    16 december 2017
    mooie zichten maar wel vermoeiend en schoenen poetsen maar alvast bedankt voor de mooie foto