Sa Pa, een beetje het Vietnamese "Chamonix"

14 december 2017 - Sa Pa, Vietnam

Vanmorgen zijn we in Sapa wakker geworden door een kraaiende haan in plaats van claxonerende scooters en auto's, wat een verschil, wat zalig.
Na een lekker ontbijt kwamen we buiten aan het hotel en ademden we de zuivere ijle berglucht in, tot in het diepste van onze longen, wat deed dat deugd.
Het was nog steeds mistig, dus een uitstap naar de Pansipan (hoogste berg van Vietnam) was nutteloos.  Dan hebben we het kleine bergstadje maar even verkend langsheen de talrijke outdoor stores met hun fake "the north face" spullen aan belachelijk lage prijzen.  Na de middag zijn we dan afgezakt naar het ondergelegen kleine dorpje Tan Va om daar onze intrek te nemen in de hutjes van onze "homestay"

Daarna hebben we nog een fikse wandeling gemaakt doorheen de vallei met de talrijke rijstvelden.  De typische felgroene landschappen zijn er deze periode niet want alle rijst is geplukt.  Vandaag zijn ze wel begonnen met het terug onder water zetten van alle rijstveldplateaus, wat ook een heel apart schouwspel is en een indrukwekkend kunststukje irrigatiewerk.  We waren pas terug toen het al een tijdje donker was, gelukkig hadden we een goede militaire gids bij :)

De gezamelijke maaltijd met de eigenaars en de andere gasten "s avonds was gezellig en speciaal.  Je zit niet elke dag aan tafel met Vietnamezen ,Thai en een Hollandse.  Nu waarschijnlijk een koude nacht tegemoet want je kunt onze hutten niet echt winddicht noemen.
Morgen gaan we de hele dag op trekking naar de verschillende omliggende bergdorpen waar we nog andere stammen van bergvolkeren gaan ontmoeten.

1. Proost Chris:
    14 december 2017
    indrukwekkend berglandschap, met de goeie 'wandeloutfit' moet dit een serieuze uitdaging zijn. Geef er een lap op!
  2. Suzanne:
    14 december 2017
    Gaan we morgen zeker doen met de trekking naar de bergstammen 😉
  3. Josiane:
    14 december 2017
    Heel boeiend en interessant allemaal, omdat het zo echt is. Proficiat aan de fotograaf en de journalist. Morgen wordt het weer heel speciaal. Worden mooie avonden met de kleinkinderen als ze wat groter zijn.
  4. Jan Proost:
    15 december 2017
    Ja het zijn al echte professionals geworden mooie reportage en foto s proficiat ik geniet mee 😍😍😍
  5. Paul en Rosa:
    15 december 2017
    Het blijft tof om deze verhalen te horen.
    Alle dagen zijn zeer verschillend en zo blijft het spannend!
    We volgen jullie op de voet,daar mag je zeker van zijn
  6. Dorien:
    15 december 2017
    Op het einde van de reis zijn jullie professionele Vietnam-kenners. 😉 Heel leuk ook om echt tussen de plaatselijke bevolking te leven. Wat een reis! 😍