Nha Trang het Russische bolwerk in Vietnam;

24 december 2017 - Nha Trang, Vietnam

Rond half negen kwam onze trein aan in Nha Trang.  Het nachtje op de slaaptrein viel al bij al mee, als je je kunt verzoenen met de stinkende, smerige toiletten en de groezelige coupé.  Gelukkig waren we daarop voorzien en hadden we een lakenzak en strandhandoek mee om op te liggen.  Een vochtig doekje om het tafeltje een beetje proper te maken en dan kon het er mee  door. En dan te weten dat we in eerste klasse reisden!!
Toen we uitstapten voelden we ons allemaal een beetje dizzie van de treinrit, en dat zou ongeveer de hele dag duren.  Precies alsof je evenwichtsorgaan nog op de trein zit, heel raar.
Na het inchecken in ons hotelletje hebben we dan maar een stevige wandeling gemaakt door de stad Nha Trang, een stad volledig ingenomen door Russen.  Je word zelfs door de Vietnamezen aangesproken in het russisch.  Het is een stad met enorme contrasten.  De strook van 200m vanaf de kustlijn is toonbeeld van decadente (russische) rijkdom, het andere deel is het veel armere vietnamese deel in schril contrast.
We wandelden door die armzalige straatjes naar de Po Nagar, een hindoeistische tempel uit het tijdperk van de Cham dynastie, waar vooral de god Shiva aanbeden werd.  Ooit bestond hij volledig uit marmer en versierd met goud en edelstenen, maar dat werd volledig geplunderd door de Indonesische troepen uit Java. Later werd hij heropgebouwd met bakstenen en nu wordt hij nog steeds als tempel gebruikt.
Normaal heeft de stad hele mooie stranden en helblauw water, maar omdat de weergoden ons andermaal niet goed gezind zijn was daar niet veel van te zien.  Laat ons zeggen dat Nha Trang voor de russen  is als het Benidorm voor de Belgen.
Onze kerstavond gaat dus een beetje russich getint worden, maar morgen vertrekken we naar Dalat in de bergen, wat ons dan toch een rustige kerst zal bezorgen.
We willen hierbij ook al onze volgers een zalig kerstfeest wensen!!!

1. Jan Proost:
    24 december 2017
    Bedankt voor het boeiend verslag het was weer heel spectaculair nieuws en wij wensen Jullie een fijne en gezellige kerstavond 🍷🍾🍹🎂❤️💚💜
  2. Theo en Ria:
    24 december 2017
    Rudi alvast nog felicitaties voor je verjaardag!
    De laatste video's tonen goed hoe die kleine kinderen gedrild zijn om hun lang dansje uit te voeren. En het tweede filmpjes waren jullie waarschijnlijk aan het fietsen in de armste villawijk die ik ooit heb gezien. Nog een fijne kerst en de verwachtingen in de bergen van Dalat zijn hopelijk voor jullie zalig, zonder regen.
  3. Josiane:
    24 december 2017
    Weer een totaal nieuw verhaal. Toch boeiend he zo n reis naar een ander continent en andere cultuur. Een Russische kerst, daar huiver ik een beetje van -heb ooit een bende Russen meegemaakt op Kos en ik was daar echt van geschrokken. Wij vinden het heel prettig om elke dag jullie verhaal en foto's te zien. Maakt ons echt blij.
    In elk geval, nog eens proficiat aan Rudy en een heel vrolijk kerstfeest. Laat jullie maar eens goed gaan. YOLO
  4. Paul en Rosa:
    24 december 2017
    Dit was weer een mooi verhaal.Neem het er vanavond op kerstavond maar goed
    van.Het eten en drinken gaat jullie ook goed af. Jullie hebben maar aan te schuiven.Mooie foto's alweer van de omgeving.
  5. Mario:
    24 december 2017
    Ik ben al nieuwsgierig om te weten welk varkentje jullie morgen zullen wassen...
    Prettige Kerstdag!