Feestdag vandaag, de Rudi is jarig 😄

23 december 2017 - Hoi An, Vietnam

Omdat we vandaag om 12u moesten uitchecken en onze nachttrein pas om 23u vertrok hadden we voor deze namiddag een "cooking class" tour geboekt.  Na wat onderhandelen kregen we een flink verminderde prijs en om 13u kwamen ze ons met een taxi afhalen.  Taxi perfect op tijd, ingestapt in de 7zitter... waar we met z'n achten in moesten. Krap,krap!!
Eerst een wandeling over de markt, waar we de ingredienten voor onze kookles gingen kopen en waar, wat een verschil buiten Thailand, alles heel lekker rook en vers was.
Nadien zijn we op een bootje gestapt, die ons naar het "palm island" bracht waar we eerst gingen krabben vangen in de specifieke bootjes die daar gebruikt worden.  Na een 'povere' vangst zijn we op het eiland aan land gegaan waar alles in gereedheid was gebracht voor onze kookles.
Na eerst een uitleg gekregen te hebben over de verwerking van rijst tot rijstmelk voor de bereiding van rijstnoodles en rijstblaadjes bereidden we 4 vietnamese gerechtjes.  Eerst verse springrols, daarna een rijstpannekoekje met groenten en varkensvlees, vervolgens een wokgerechtje met 'fried noodles' en tot slot een lekkere noodlesoup.
Om 18u30 kwam een busje ons terug ophalen en rond 19u waren we terug bij het hotel waar we nog een douche konden nemen alvorens te vertrekken naar onze nachttrein.
De uitbaatster had ons een taxi beloofd om half negen, maar natuurlijk kwam die er niet. Na een telefoontje kwam er in aller ijl een chauffeur aan die ons met de auto van het hotel naar Danang ging brengen...

En dat werd een weerom een avontuur. Toen de man achter het stuur kroop was hij aan het uitzoeken waar alles zat, lichten, ruitewissers, pinkers...
Toen hij vertrok werd ons duidelijk dat die man, ofwel al heel lang niet gereden had, of totaal geen rijbewijs had!!!!  We hebben zowat de hele weg met z'n allen stiekem meegeremd en meegestuurd!!!!
Gelukkig zijn we heelhuids in het station geraakt en stapten maar wat graag uit.
Stipt op tijd kwam onze trein aan en konden ons installeren in onze coupé en nu...zijn we nog een klein feestje aan het bouwen voor onze Rudi zijn verjaardag.

1. Josiane:
    23 december 2017
    Eerst en vooral een gelukkige verjaardag voor Rudy. Weer een dagje met wat hindernissen, maar voor de rest weer een mooie dag zo te zien. Die marktjes zijn zo typisch en kleurrijk hè, en díe kookles héél leuk. Maar de max lijkt me de krabben vangen met díe bootjes . Respect Natasja! Super gedaan meiske. Leuk feestje nog en goede treinreis
  2. Jan Proost:
    23 december 2017
    Ja ook eerst een fantastisch verjaardags feest voor de Rudi en jullie hebben ook weer een een nieuwe belevenis gehad van daag Maar alles is toch goed verlopen buiten die laatste auto rit Alain had beter het stuur overgenomen van die Man Hahaha
  3. Diane Nelissen:
    23 december 2017
    Altijd leuk om jullie reisverslagen te lezen en de mooie foto's te zien. Wat een mooie avontuurlijke reis. Geniet er nog van.
    Gelukkige verjaardag Rudi.
  4. Ann:
    23 december 2017
    Rudy een heel prettige en vrolijke verjaardag gewenst . Ik hoop dat de kookles goed verlopen is en dat jullie u een beetje de Vietnamese keuken onder de knie hebben zodat
    jullie ook dit hier eens kunnen uitproberen. Nog een heel spannende reis verder en tot jullie volgende verslag.