Hai Phong, de drukke havenstad zonder toeristen

19 december 2017 - Haiphong, Vietnam

Aangezien we deze namiddag pas om 14u onze ferry naar Hai Phong hebben is er nog tijd om even naar het strand te gaan in een rustige baai achter het hotel.  Het weer is goed dus toch even van profiteren om een beetje zon te pakken.
Na het eten terug ingescheept op de snelle ferry richting de drukke havenstad Hai Phong.  Wat een verschil na die 2 dagen rust en stilte , het grijpt ons gewoon bij de keel.  De pagode in het midden van de stad staat hier aangeduid als enige bezienswaardigheid, maar volgens ons zijn vooral wij hier de attractie.  Tijdens het bezoek aan de pagode viel ons weer het grote verschil op met Thailand.  Behalve de beelden is er hier geen goud en glitter te bespeuren.
Voor de rest is dit vooral een havenstad waar behalve de drukte niet veel over te vertellen valt.  Dat je hier als westerling opvalt is duidelijk, maar de mensen zijn hier echt wel supervriendelijk tegen ons.  De taxirit naar het hotel was weer een avontuur.  Morgen om half 6 vertrekken we naar de luchthaven om onze vlucht naar Da Nang te nemen.

1. Paul en Rosa:
    19 december 2017
    Het blijft mooi en boeiend.
    Geniet er maar van alle vier
  2. Dorien:
    19 december 2017
    Aha, shorten en topjes gespot! 😎🌞
  3. Proost Chris:
    19 december 2017
    Mag ik opmerken dat die 'drukke havenstad zonder toeristen' moet zijn 'drukke havenstad zonder andere toeristen' . Het lijkt me een contrastrijke onderneming tot hier toe!
  4. Josiane:
    20 december 2017
    Ja, eens een minder dagje is er altijd bij hè. Maar ik denk dat jullie stilaan wel een paar dagen rust kunnen gebruiken. Het lijkt me niet alléén superleuk maar ook supervermoeiend. Geniet er in elk geval nog van want jullie zitten al op een derde. Wat vliegt de tijd.