"Kempen bastards" in Cat Ba

17 december 2017 - Cat Ba Island, Vietnam

Na een helse nacht in een heel lawaaierig hotel met een armzalig ontbijt en enkel lakens op de kamer zonder dekbed zijn we op weg gegaan naar het eiland Cat Ba.  Aangezien de eerste taxichauffeur ons niet wou vervoeren zijn we dan maar te voet vertrokken naar Ben Binh pier, vanwaar onze ferry zou vertrekken.  Uiteindelijk onderweg enkele vriendelijke mensen tegengekomen die wederom voor ons een taxi geregeld hebben.  De eerste ferry hebben we gemist, maar deze een kwartier later stond juist vertrekkensklaar en daar konden we nog op.  We zaten wel verspreid over de hele boot, maar het was maar een uurtje varen dus dat was niet zo erg.
Het was een high speed ferry en onmiddellijk zette hij volle kracht koers richting Cat Ba.  Na een uurtje varen langs prachtige rotsformaties uitgehouwen door de zee kwamen we aan op de pier in Cat Ba stad.  Ons hotel lag 200m verder net langs de kust en dus hadden we vanop onze kamers een prachtig uitzicht over de baai.
Ons eerste werk hier op het eiland was een tour boeken langsheen de verschillende eilanden, want dat is toch 1 van de highlights van Vietnam.  Morgen zullen we zien of we de juiste gekozen hebben, we zijn benieuwd.
Na de middag hebben we dan het eiland verkend met scooters.  Leuk, handig, maar toch opletten geblazen met de vele kuilen in de weg en het onvoorspelbare verkeer.  Na aankomst zijn we in een gezellige bar terechtgekomen waar de coctails heel lekker waren, aan halve prijs, en dus rijkelijk vloeiden.  Ook het eten was er superlekker en niet duur, dus echt een heerlijke afsluiter van de dag.

1. Josiane:
    17 december 2017
    Het ziet er daar echt héél mooi uit. Leuke rit met die prutteldingen. Hoop dat het daar wat warmer is maar zag op de foto's en video toch geen regen. Hebben jullie óók de viskwekerijen gezien van de scampi en pangasius (denk ik toch) ? Goede bootreis morgen en een betere nacht.
  2. Diane Nelissen:
    18 december 2017
    Heel mooi👍
    Veel plezier nog😊
    Grtjs,Diane
  3. Els:
    18 december 2017
    mooie vieuws, geniet er maar van