Welkom op onze reisblog!!!

10 oktober 2017

Vietnam, here we come!!!!!

Onze derde reisblog wordt weer stilaan een feit!!   Nog enkele weken en we kunnen alweer vertrekken naar ons volgende avontuur met onze onafscheidelijke vier, Rudi, Suzanne, Natasja en Alain.

Normaal gezien zou dit Namibië in april 2018 geworden zijn, maar de babyboom van onze kinderen heeft daar een stokje voor gestoken -:)   Omdat we onze reis tussen 3 bevallingen in moesten plannen was enkel  december nog mogelijk en moesten we op zoek naar een goede reisbestemming in deze periode.

Vrij snel kwamen we tot een unaniem akkoord dat het Vietnam zou worden en al gauw kwamen we tot de constatatie dat we er niet konden reizen zoals we voorheen deden  (met een huurauto), want ons rijbewijs is niet geldig in Vietnam.  Onze luxe reistrolley met veel bagage zal dus moeten omgeruild worden naar een rugzak met enkel het hoogst nodige,  aangezien we de volledige reisroute moeten afleggen via openbaar vervoer.   Voor ons dus ook een volledig onbekend gegeven en misschien wel de grootste uitdaging van onze reis, want de stiptheid wordt daar niet met minuten berekend maar eerder met uren.

We vertrekken op 9 december en leggen momenteel de hand aan de laatste voorbereidingen met elk een eigen taakverdeling. Ikzelf heb me bezig gehouden met de route, geschatte timings en vervoermogelijkheden.  Suzanne heeft haar gestort op de zoektocht naar de best mogelijke overnachtingsplaatsen binnen ons vooropgesteld budget.  Dat we voor verrassingen gaan komen te staan is vrijwel zeker, maar we hebben blindelings vertrouwen in elkaars werk, dus dat zal zichzelf dan ook wel oplossen.

Wij hopen alle vier dat onze blog jullie een beetje meeneemt op ons avontuur en dat jullie kunnen uitkijken naar de spannende verhalen die we elke dag gaan schrijven